ALEXANDRA

Nyitólap » Munkáink » Alexandra

Új designnal az Alexandra.hu

 

A Dream Interactive digitális ügynökség több hónapnyi munkáját követően új layouttal rukkolt elő az Alexandra.hu webes könyváruház. A design egyszerű és letisztult, a felület pedig könnyebben kezelhető és szellősebb lett.

Megérett az idő arra, hogy az Alexandra online könyváruház is designt váltson. Az új layouttal a könyvkiadó és a Dream Interactive célja az volt, hogy a weboldalon zsúfoltságmentesen és mégis informatívan lehessen bemutatni az Alexandra kínálatát, a könyvek közti keresési lehetőségeket. A nyitólap nem akar egyszerre túl sokat mutatni: egyértelműen, rendezetten és szellősen különíti el a "Könyv", "Zene", "Film" és "Szoftver" menüpontokat. A vásárlási termékkategóriákat, a toplistákat, a termékek illusztrációit és információi, valamint a hirdetési elemeket. A fő menüsor alatt a különféle reklámok egy boxban váltják egymást, így az oldal funkcióját, a minél gyorsabb keresést nem zavarják a hirdetések - ugyanakkor a kommunikációs üzenetek is hatékonyabban érnek célba.

Az új oldalon a designerek elkerülték az apró, néhol éppen a funkció felismerését nehezítő ikonok, illetve felesleges díszítő és információs elemek tobzódását, a nagybetűs-kisbetűs szavak kavalkádját, valamint a színkódolt navigációt, azzal a céllal, hogy a vásárló a lehető leghamarabb, legegyszerűbben eljusson az őt érdeklő könyvekhez. A grafika és a kiválasztott két vezérszín - a világoskék és a narancs - is ezt a célt hivatottak alátámasztani.

A "Keresés", illetve a "Részletes keresés" menüpontok egyszerűen használhatóak és egyértelműek lettek: a felhasználónak lehetősége van nem csak a kiadványok címére, de azok szerzőire vagy kiadóira, sőt, szubjektív leírásaira is keresni - ugyanakkor az egyszerű keresés funkcióval is gyorsan és hatékonyan működik a site alatt a keresőmotor.

A "Kosár" funkciót – amelynek igen fontos szerepe van az online vásárláskor – kiemelten kezelte a Dream Interactive: a megújult weboldalon a vásárló megtekintheti a kiválasztott könyveket, törölheti azokat a kosárból, vagy a könyvespolcra teheti őket. A felhasználó a kosarában tetszőleges számú terméket elhelyezhet, akár több példányt is rendelhet ugyanabból a könyvből. Az oldal minden kosárhasználat után automatikusan frissül.

Az Alexandra.hu megújítása azt jelenti, hogy a kiadó a jövőben nagy hangsúlyt fektet majd az online könyvértékesítésre, és az offline terjeszkedéssel párhuzamosan növelni akarja a részesedését a digitális piacon is.

Alexandra könyvkiadó


A pécsi székhelyű Alexandra Kiadó a hazai könyvpiac egyik legmeghatározóbb szereplője. Évente közel 500 könyvet jelentet meg. Sokszínű kínálatában a szórakoztató-, a tény- és a szépirodalom éppen úgy megtalálható, mint a reprezentatív albumok, az ismeretterjesztő könyvek. A kiadó profiljában hangsúlyos helyet kapnak a gyerek- és ifjúsági kötetek, illetve a kisebbeknek szóló foglalkoztató könyvek. Az áruház-lánc az ország valamennyi megyeszékhelyén és a nagyobb városokban is megtalálható, jelenleg 47 településen, 87 üzlettel. Az Alexandra 2007-ben és 2008-ban a Superbrands-díjat kapott.